Liever fanatiek lopen dan naar de sportschool

3 0

Liever zwemmen of een stuk lopen

Inmiddels ben ik weer goed op dreef met mijn dieet en ik moet zeggen het kost me niet veel moeite om me eraan te houden. Het gaat eerlijk gezegd echt van een leien dakje! Dat maakt me blij en geeft weer superveel motivatie om zo door te blijven gaan. Maar naar de sportschool gaan is wel een dingetje, dat zit nog niet echt in mijn systeem. Of dat ooit gaat lukken, ik heb er een hard hoofd in. De sportschool is gewoon niet zo mijn ding. Ik doe liever thuis oefeningen, ga heerlijk zwemmen of een stuk lopen.

Lopen is me-time

Lopen is voor mij me-time, ontspannen, mijn hoofd leegmaken en meer energie krijgen. Twee keer in de week of meer, een uurtje stevig wandelen en een uurtje zwemmen, dat is mijn ding. Ik word daar lekker rustig en ontspannen van en je verbrand ook nog eens genoeg calorieën, dus het kwijtraken van de kilo’s zit ook wel goed.

Toe aan nieuwe loopschoenen

Een paar jaar geleden kocht ik hardloopschoenen, die ook perfect zijn voor een stevige wandeling. Ik draag ze nog steeds met veel plezier. Maar ik weet nog voordat ik deze schoenen kocht het best een gedoe was om de juiste te vinden. Je leest natuurlijk zoveel dingen wat wel en niet goed is. Natuurlijk is het het beste om gewoon naar de winkel te gaan maar zo koppig als ik ben bestelde ik mijn schoenen online. En lucky for me zaten ze perfect. Omdat ik deze schoenen alweer een paar jaar heb ben ik toe aan nieuwe. Ik kwam een fijn artikel tegen en hier vind je enkele tips die je helpen met het vinden van de juiste loopschoenen. Handig! Dus ik ga binnenkort op pad voor nieuwe schoenen zodat ik weer met een gerust hart kan lopen.

Wist je dat

  • Lopen als work-out net zo effectief is als fanatiek sporten?
  • De kans op blessures zeer gering is?
  • Sportief lopen erg gezond is? Het vermindert kans op hart en vaatziekten, zorgt voor mentale ontspanning, versterkt de spieren, en verbetert de conditie van hart en bloedvaten. En zo heeft lopen nog veel meer gezondheidsvoordelen.

Opbouwen naar 4 á 5 keer per week

Ik ben begonnen met twee keer in de week minstens 30 minuten te lopen. Later wil ik dit opbouwen naar 4 a 5 keer in de week een uurtje met behulp van een loopschema. Het wandelritme bouw ik op met stevig wandelen afgewisseld met rustig lopen. Zo breng ik de vetverbranding lekker op gang.

Ga jij liever naar de sportschool of doe je ook liever wat anders qua sporten/ beweging?

Foto loopschoenen via Shutterstock

3 Comments
  • marije
    juni 15, 2017

    Wat heerlijk dat je het weer op de rit hebt. Zwemmen is mijn nummer 1. Ik vind het heerlijk.

  • Yolanda
    juni 16, 2017

    Sportschool is ook niets voor mij. Tuinieren en wandelen vind ik veel fijner om te doen en verbrandt ook calorieën.
    Yolanda onlangs geplaatst…Slinger die je zelf makkelijk kan makenMy Profile

  • Armande
    juni 20, 2017

    Ik ben ook van het lopen. Dat moet ook wel want ik heb 2 honden, maar sinds ik overstag ben gegaan voor de fitbit ben ik wel fanatieker in hoeveel en hoe lang ik loop. Meten is weten.
    Het is maar goed dat ik moet maar het is ook daadwerkelijk goed om onderweg even uit te waaien en te ontspannen. Met deze hitte loop ik niet overdag trouwens. Dat is ook niet goed voor de honden.
    Armande onlangs geplaatst…Tinka’s nieuwe vervoermiddel: de hondenkar!My Profile

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


CommentLuv badge